lördag 13 augusti 2011

Vilken perfekt trädgårdslördag!

Det är sällan (för mig) precis lagom väder, men idag var det verkligen det! Soligt, 22* varmt och det fläktade lite.

Jag gick igenom alla växterna i hela trädgården, nöp bort vissna blommor, vattnade, gödslade vissa och gav dem kort och gott lite kärlek.

Jag plockade några mogna fikon som jag ska äta ikväll och räknade till 50 st frukter i det lilla trädet. Tog in vackra blommor och satte dem i vas.




Jag tog en sväng till Röda korsets Bikupan-loppis och hittade något som jag har letat efter hela sommaren: en blommig gräddsnäcka (sockerskål på köpet) och en liten blommig tekanna. Helt perfekt!



När det blir svalare, blir det "orientalisk scrap booking", vad det nu kan innebära. Inbjudningskort till en orientalisk sommarfest är det i alla fall meningen att jag ska tillverka.
Min själ har verkligen fått vila idag.

Kyrkans helgmålsringning hörs just nu så rogivande i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar