onsdag 24 augusti 2011

Eftermiddagar i paradiset

Det känns helt OK att jobba när det är så ljust och varmt som idag när jag  kom hem kl. 15.45.

Det molnigt och 19* varmt. Hoppas att det fortsätter så.....

När jag satte mig i växthuset med en tekopp, en bunt tidningar, plommon och förra helgens Ladurée-leverans (macaroner) från Paris var det som om jag hade  kommit till paradiset.

Det var tyst; man kan ana trafiken och Stockholms pendeln i bakgrunden, men inte allt för nära. Det gick att gå barfota både ute och inne på stengolvet i växthuset. (Aldrig sockor före 1 sept, aldrig strumpbyxor före 1 okt - helst inte efter heller- är några av mina principer.) Det gick att läsa utan belysning. Jag hade inte bråttom någonstans och inget dåligt samvete för att något var ogjort.

Tankarna fick fladdra fritt.

Jag är otroligt pigg, nöjd, lycklig den här sensommaren.

Jag har ro i själen.

(Hjälp, är det nå`t ålderstecken?)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar