tisdag 9 augusti 2011

Sjösten från St Eriks

Första arbetsdagen var inte så jobbig som jag hade trott! Egentligen rätt skönt att börja jobba igen. Dessutom regnade det i eftermiddags...

När jag kom hem hade sjöstenarna kommit. Ett ton St Eriks sjösten i jättekasse.



Vi har ett stort projekt kvar den här sommaren: Att flytta en rabatt från husväggen och fylla platsen med sjösten.

Vi har inte planterat någonting där på två år, så vi behöver bara flytta en gammal pion (svårt), hostor, bergenior och kärleksört (lätt). Rosorna har vi flyttat redan tidigare.

Vi ser aldrig denna rabatt själva och det är inte så bra att ha växtlighet så nära husväggen. Sjöstenen kommer att smälta in i gråa gångens och murens färg. Jag visar senare vad vi har åstadkommit.

Hemma har jag gjort i ordning pärmen jag tillverkade igår. Jättekul att ha alla duknings-, scrap
booking-, blombukett-, betong- osv. tips samlade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar