fredag 19 augusti 2011

Hötorget

En härlig, varm dag! 20* och sol. Jag slutade tidigt och åkte till Stockholm för att uträtta lite ärenden.

Innan jag tog pendeln tillbaka, handlade jag på Hötorget.

Se så mycket blommor man får där för 90 kr när det börjar bli stängningsdags en fredag!



Jag hade med mig sex gladiolusar, astrar och 18 rosor hem. Min lilla älskling kommer från Schweiz ikväll och därför vill jag ha blommor överallt.

Av rosor och astrar gjorde jag en bordsdekoration till frukostbordet. Vi kommer att bli 10 till frukost. Det är inte bara jag som längtar efter henne!

Jag har använt en oval skål, blöt grön oasis, rosa sisal, fyra rosa rosor, olikfärgade astrar och rosenblad.

En del av rosorna får stå i gamla kaffekannor. Den blommiga har jag hittat på loppis i Annecy, Frankrike och den mer strama är från genbrug i Struer, Danmark. Hon ska få vakna till rosendoft i morgon!

De lila och orange gladiolusarna står i en golvvas och lyser upp hela rummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar