måndag 8 augusti 2011

Sista semesterdagen - då ska allt ske!

På min sista semesterdag vaknade jag med en lång lista. Allt jag inte ha hunnit eller orkat göra under sommaren skulle göras idag!

Nå väl, lite tidspress har väl aldrig skadat, tänkte jag och satte igång klockan halv åtta. Det var soligt och blåsigt, 20*.

Under dagen har jag pratat med föräkringsbolaget, banken, affären där jag köpte min nya
SmartPhone i, köpt blommor, nya lakan, en pysselpärm, vattnat i växthuset, tvättat flera maskiner, städat tvättstugan och bilen - och scrap bookat.

Vad jag inte hann var ett inköp på stan och en sväng till återvinningscentralen, men man kan väl göra saker även när man börjar jobba, eller?

Jag köpte tre otroligt söta bollkryss. Egentligen tog det emot lite; jag tycker att de är höstblommor, men jag kunde inte motstå färgen!



Jag köpte en vanlig ringpärm och klädde den med gamla stuvbitar och lite spets. Voilá! Där hade jag en fin pysselpärm, som jag ska samla alla idéerna i. (Gillar inte löspapper; dem hittar jag aldrig när de behövs.)



När det började regna i eftermiddags satt jag i gång med scrap booking och tillverkade 14 kort. Pappren jag använde kom med den engelska tidningen Simply Cards & Papercraft. Mest gula, gröna och bruna färger som jag egentligen inte gillar, men de passar ju i höst. Som tur var fanns även ljusblått med. Skönt att sitta i lugn och ro och vrida och vända på papper! Dessutom kunde jag stryka scrap booking från min lista!


I april var vi i USA och jag köpte en del fina papper på Paper Source i Corte Madera i Kalifornien. När det börjar bli mörkare på kvällarna, blir det mer scrap booking.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar