tisdag 30 augusti 2011

Projektet klart?

Jag var lite bekymrad eftersom det regnade när jag körde hem efter jobbet. Vi skulle ju göra klart vårt sommarprojekt ikväll och hade drygt en timme på oss innan det skulle bli för mörkt. (Jag jobbade sent.)

En härlig överraskning väntade på mig: Min man hade kommit hem tidigt och gjort klart sjöstensoasen!
8 x 1 m St Eriks sjösten (1 ton) finns nu på plats!

Det ser fint ut, men är kanske en aning för kalt. Fågelbadet som jag göt för en månad sedan kommer att passa där perfekt. Till nästa sommar kan vi skaffa (eller gjuta själv!) 2-3 betongkrukor med soltåliga växter och och ställa där.
Sjöstenarna var det en praktisk lösning. Inga växter trivdes i den torra leran nära husväggen. Solen brände sönder det mesta. Vi såg aldrig rabatten (som tur var), knappt några grannar heller om de inte kikade över Bukettspireahäcken.

Nu kan vi känna oss riktigt nöjda! Sommarens sista projekt är klart!
Ja, nästan i alla fall. Lite gräsmatta skulle behövas till en hörna där det stod ett äppelträd fram till juli i år. Det köper vi i rulle, 7-8 kvm behövs. Vi får mäta närmare imorgon.

Jag kunde inte ta några foton i regnet idag, försöker fixa det imorgon. Äntligen kan vi pusta ut. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar